onsdag 6 september 2023

Äntligen några solskensdagar i början av september!

 Dagarna rullar på och vi har verkligen haft varannandagsväder, regn en dag och lite solsken nästa. Men nu utlovas flera solskensdagar i följd och det tackar vi för!


Vi började allt tycka att det kunde räcka med gråväder och regn - och så äntligen.... Molnen har skingrats och vi har äntligen fått solskensdagar! Bönderna häromkring har också äntligen kört ut sina skördetröskor och nu låter det höst... till och med tranorna samlas i stora flockar och trumpetar uppe i skyn både morgon och kväll....Nu låter det som höstmånaden september!

Under de regniga dagarna har jag kokat massor av äppelsaft och lagt in kryddgurkor. En och annan äppelkaka har också gräddats i ugnen. 

Häromkvällen tittade solen fram till kvällen och jag kom mig ut på min kvällspromenad (Tyvärr lite lerigt på mina åkerstigar....), men oj så jag njöt av vädret!

Och nu kommer jag att njuta flera dagar framöver, om vi får tro väderprognosen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar