tisdag 20 november 2018

En "Burvik" fick följa med hem

Länge har jag fantiserat om ett litet bord eller snarare en bricka som står på egna ben
och som man skulle kunna ställa bredvid den bekväma tv-fåtöljen. 
Någon typ av brickbord. Som kunde fungera som ett avlastningsbord.... 
Ja, ni vet när det kommer något intressant tv-program som man absolut vill se
och som gör att man måste hämta en kopp varmt te innan teet hunnit svalna och man 
faktiskt inte vill sitta och hålla i den varma koppen.... Avlastning, var tanken.
Och så..... på Ikea i söndags hittade jag ett brickbord! Som dessutom var försedd
med handtag! Perfekt möbel, tänkte jag och bestämde mig för inköp
på stubinen. 


Nu har jag ett svart praktiskt brickbord här hemma.
Idag blev det testat som avställningsbord när jag tog en extra
kaffe och det fungerade perfekt. Lätt att flytta och lätt att ställa undan.


Brickbordet följde med när jag flyttade till stolen bredvid golvlampan,
där jag brukar sitta och läsa. Till kvällen flyttar jag brickbordet bredvid 
tv-fåtöljen, för då skall jag titta på "Det sitter i väggarna".
Ja, då skall jag dricka en lagomt varm kopp te. 
(En smörgås skulle säkert också sitta fint....)
"Burvik" fungerar hemma hos oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar