söndag 11 november 2018

Grådask eller solsken?

Det grådaskiga vädret fortsätter och vad är då bättre än att
plocka fram några soliga höstbilder. För tidigare i höst har dagarna
varit fyllda med massor av solskensdagar. Svårt att tro efter en veckas 
dimma och dis....  men solsken har det varit ser jag nu på fotona jag plockade 
fram från slutet av förra månaden.


Sååå jag längtar efter att få kisa emot solen just nu!
Men skall jag vara riktigt ärlig så älskar jag detta grådask också.
För nu har vi haft varma dagar och varma nätter och det har liksom varit
helt legitimt att dåsa ner i en skön stol, dricka en kopp varmt te och mysa 
med tända ljus och en god bok eller ett trevligt korsord......


Ingen risk för ishalka denna gångna vecka,
nej vi har haft nattemperaturen över 7-8 plusgrader!


Inte minsta antydan till rimfrost har vi haft.
Men....allt vackert har sin tid.
Jag njuter av naturen som vanligt, trots gråa dagar.
Och så igår kväll var jag åter kulturell med sång och musik, men det
är en helt annan historia.... för mera lär det bli....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar