måndag 26 november 2018

Härligaste söndagen!

Jag har sagt det förr.
Och jag säger det så gärna igen.
Jag bor i världens vackraste land.
 Bara jag öppnar ögonen tillräckligt. Öppnar sinnet.
Och det gjorde jag i går. När solen sken och rimfrosten glittrade ikapp
med alla jordens allra värdefullaste diamanter. Mina diamanter var
alldeles gratis (men ack, tyvärr är  dom ju så förgängliga) och det
gäller att njuta när dom glittrar...!


Rimfrost. 



Jag var ute på långpromenad och njöt av solskenet, den lätta kölden
och det vindstilla vädret. Kameran fick hänga med och
jag knäppt nästan 100 bilder. Bara för att jag kunde fånga de vackraste
formerna av rimfrosten ....




Jag kisade emot solen. Andades in den krispiga luften.
Lyssnade till fraset när jag med mina skosulor steg på frosten.
 En av årets vackraste dagar!
Inte illa för att vara en söndag i november!
 

1 kommentar: