fredag 16 november 2018

San Antonios botaniska trädgård

En dag tog vi taxi ut till den botaniska trädgården.
I Texas-hettan blommade massor av växter, men det fanns också
delar av den botaniska trädgården som var brun och såg rätt sönderbränd ut.
Jag fotade massor. Tyvärr vet jag ju inte vad alla växterna heter, 
men njut säger jag. Här kommer några av alla blomsterfoton!


Röda näckrosor i en damm tillsammans med några vita dito.



I den botaniska trädgården fanns flera stora växthus med massor av tropiska växter.



I ett av växthusen fanns enbart kaktusar av olika slag.



På den här bilden tycker jag man ser hur stekhett det var under 
middagssolen....


Vi gick runt en bra stund, men så kände jag plötsligt att det behövdes svalka
och då blev det en tur till den lilla trädgårdsshop:en. Där fanns i alla fall
luftkonditionering... Där inne köpte jag en blomstertvål, och vet ni, 
den sprider ännu blomsterdofter i vårt badrum här hemma. 
Och varje dag påminner doften mig om
hettan - och blommorna - i Texas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar