lördag 24 november 2018

När andra tänker Black Friday tänker jag White Monday

När det nalkas Black Friday - köpfesternas köpfest -
då stänger jag av. Här skall absolut inte satsas på konsumtion!
Här skall istället njutas av White Monday, dvs köpfria dagen.
För handen på hjärtat, vad är det som betyder mest här i livet.
Ja, det kan i alla fall inte köpas på rea....


I morse bjöd starten på en stilla vacker morgon.
En obetalbart vacker morgon!
En stor gul måne och en vackert rosa himmel i soluppgången.
Några minusgrader och enbart frost i naturen.


 Att få vakna varje morgon är en ynnest och inget man kan ta för givet.
Inget som ingår i affärernas produktsortiment - och tack och
lov är dessa morgnar alldeles gratis här hemma hos mig.
Ännu har vi inte fått någon snö, men rimfrosten som pryder
marken är så vacker att det inte behövs något annat.

Ju äldre jag blir desto kortare blir önskelistan.
Istället inser jag att det jag helst vill ha
inte går att köpas för pengar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar