torsdag 9 augusti 2018

Texas here we go!

Den 5 juli åkte jag och sambon till USA och Texas.
Vi var borta i 12 dagar och redan när vi kom hem tänkte jag blogga
om vår resa. Men så lade sig värmen som ett lock över vårt land och min ork tog totalt
slut. Mitt blodtryck sjönk märkbart och min kroniska sjukdom gjorde sig 
påmind. Orken har efter det legat omkring noll. Nästan på minus vissa dagar.
Till er som väntar på bilder från Texas kan jag berätta att jag äntligen
idag har börjat redigera mina foton, så lugn, lugn.... det händer snart något
här på bloggen. Jag har gjort ett kort sammandrag till gruppen som vi reste
tillsammans med, det blev 21 sidor sisådär, och "skriften" blev klart för ett tag sedan,
 men tyvärr orkade jag inte fixa och dona så mycket, så det fick bli som det blev....
Nu lär värmen vara på slutrakan för den här gången, så då kanske
livet återvänder till det vanliga och jag finner glädje och ork att blogga igen!


Så ha tålamod, snart börjar jag bombardera er med foton från Texas!
Här ovan en dörrkrans gjord av bomull. Kransen fanns utanför en affär i Fredericksburg.
Tilläggas kan att jag som förväntat mig att se milsvida bomullsfält fick nöja mig med
att fotografera denna dörrkrans.... One mile north of town fanns fälten
berättade affärsbiträdet för mig....
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar