lördag 9 december 2017

Lata dagar i december

Efter självständighetsfirandet har vi haft några lata dagar.
Onsdagens perfekta vinterväder förbyttes först mot snöfall och
sedan mot regn med eländig halka och slask som följd. Jag har precis som
 vädret gått in i en dimma av slöhet och trötthet. Den här tiden på året är det nästan
 mörkt dygnet runt. Så innan det vänder till det ljusare har vi att se fram emot ännu
några korta dagar och det är nu som våra adventsljusstakar får lysa hela dagen
för att skapa lite ljusare och även juligare stämning.


Det känns som om "inget biter" just nu.
 Julstädningen vill inte komma igång....
Julbaket får vänta tills inspirationen infinner sig.....
Jag längtar till det krispiga.... Det vintriga....
Kanske lite blek vintersol inte skulle skada.....


Dagens foton knäppt jag för en vecka sedan. Vet ni det känns inte
ens mödan värt att försöka knäppa några foton, ljuset räcker helt enkelt
inte till för att få till det.... Åhh, dessa grå decemberdagar.....


Nu när jag suttit här vid datorn har jag hällt i mig några koppar svart kaffe,
månne inte det skall få lite sprutt i mig! Om en stund skall vi på
adventsfest hos våra grannar, så då gäller det ju att hålla sig vaken
och hinna ha lite roligt också.
I denna mörka adventstid!

 

1 kommentar:

  1. Visst är det tråkigt väder mina ben värker också ,jag har ju varit och skadat min menisk så jag var på fysio igår nu är benet svullet och ömt ,ja dessa gamla kroppar ,men trevlig fortsättning på helgen ,nette

    SvaraRadera