torsdag 3 augusti 2017

Brygghäng

Den här sommaren har inte bjudit in till Slappa-dagar-på-bryggan.
Den här sommaren har varit ovanlig på så vis att vi inte har
haft en endaste period med högtryck. Någon varm solskensdag och
så kylslaget igen... och med varma dagar avser jag snäppet över 20 grader.
Men så i söndags då blev det brygghäng under några timmar.



Jag tog med mig ett skönt sittunderlag, förmiddagskaffet och 
en nybakt muffins. Ljumma fläktar ute på bryggan
och ett kaffe som smakade utmärkt! Härligt!


När jag hämtade andra muggen med kaffe fick en bok följa med mig ut.
Så där satt jag så klistrad någon timme.
 I bokens värld.


Jag satte mig upp med jämna mellanrum för att svalka av fötterna...


och så lade jag mig ned på bryggan igen. När jag låg på rygg och kikade
upp mot villan var det de här träden jag såg.
Det är härligt att slappa på bryggan,
 fast det blir inte alltför ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar