söndag 7 maj 2017

Sidensvansar

De senaste kvällarna har sambon följt med mig på mina kvällspromenader.
Det var tur att han gick vid min sida häromkvällen, för det var han som utbrast:
Vad är det där för fåglar? Där uppe i lärkträdet...


Uppe i ett högt lärkträd satt massor av fåglar.
Det var en hel flock fåglar som med snabba rörelser flyttade sig av och an
inne bland trädets grenar. När jag zoomade in med kameran kunde vi
snabbt konstatera att fåglarna var sidensvansar.


Sidensvansar kopplar jag förstås ihop med hösten och rönnbär....
Det brukar inte höra till vanligheten att man stöter på sidensvansar så
här på våren, men där var dom. En hel flock!


Flocken med sidensvansarna flög vidare och vi fortsatte vår vandring.


De röda båthusen lyste i kvällssolen.


Det är härligt med vandring i den svala vårkvällen.
När sambon kommer med mig är vi ute någon timme,
det är så vackert att vi vill inte gå hem genast....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar