lördag 1 april 2017

Aprilskämt - eller inte

Välkommen april,välkommen vårmånaden!
I morse vaknade vi till snö, massor av ny blötsnö. Suck, vi som bara längtar
efter vårvärmen... Nåja, vi får väl se tiden an och hoppas att våren snart
är här. De senaste dagarna har jag åter varit förkyld, helt däckad för
andra gången under mars månad. Suck, varken snön eller flunsan är något aprilskämt...
En av höjdpunkterna på första april är annars att kolla in vilket/vilka aprilskämt
ortens dagstidningar bjuder på. I år fick vi till livs att man skulle sälja ut reklam-namn
till olika offentliga byggnader för att kommunerna skulle få in pengar. 
Replotbron skulle visst säljas till Tesla, smaka på Tesla Bridge.... och dagens bästa
var försäljningen av namnet på Botniahallen. "Destia är den naturliga samarbetspartnern,
som då kan dra nytta av de jämna och släta löparbanorna i sin marknadsföring
av vägunderhållet." (Här höll jag att skratta ihjäl mig, så tack Vbl för dagens bästa!)


Annars har vi firat födelsedag hemma hos A och hennes familj i dag, vi har ätit goda
tårtor och haft trevligt. I går var vi på begravning. Det är så här i livet att
både sorg och glädje vandrar hand i hand.
(Prosit, nu skall jag bara ta hand om mitt snörvlande....).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar