söndag 30 april 2017

Glad Valborg!

Det är sista april och jag vill önska er alla som tittar in en 
Riktigt Glad Valborg! Glada Vappen, helt enkelt.
Nu är det ju så att snön vräker ner där ute. 
Det har snöat i tolv timmar nu.
Vi har fått massor av snö. 
Och det är sista april.
Den andra april skrev jag att nu skulle jag lägga upp det sista snöfotot för
denna säsong - och tänk så många gånger vi fått snö sedan dess!
(Ur led är tiden för det känns som "vårvindar ljumma" är så långt borta.)
Nu är jag den som håller vad jag lovat och det blir inga snöbilder,
för i morgon på 1:a maj utlovas sol och lite vårvärme. 
Så det så!


Det får bli några blomsterfoton från gårdagen istället.
I går firade vi två födelsedagsbarn, mor och son som fyller år samma dag.
Det blev kaffekalas med salt och sött & varmt och kallt tillsammans med släkten.


I går blommade krokusen så vackert, inte minsta snöflinga.


Dom här krokusen blommar på Solsidan, inte hemma hos oss.
Jag har mina krokusar i norrläge och dom som brukar blomma under körsbärsträdet
har inte börjat visa färg ännu.... (och lika bra är väl det en dag som denna).


För att riktigt fröjda er med blommor måste jag visa korgen med tulpaner 
som sambon tog med sig i dag. Han är nämligen och ställer till sångfest, som
kommer att gå av stapeln i morgon.... 
För i morgon skall solen skina och då skall vi sjunga in våren!
Blommig Valborg på Er!

1 kommentar: