onsdag 26 april 2017

När vintern kommer tillbaka, då plockar jag fram solskensfoton!

Vintern har återvänt.
I dag är det vitt på marken, stora snöflingor virvlar i nordanvinden
och det är runt nollan.... Ja, vad skall man säga? 
(Och jag kommer minsann ihåg sista januari när jag tyckte att om inte
vintern kommit i januari, då behövde den inte komma alls.)
Men vips, nu plockar jag fram soliga foton från gårdagen
(jag vägrar visa snöbilder!)

På förmiddagen sken solen. I går alltså.
Jag promenerade bakvägen ut till vårt sommarparadis vid havsfjärden.
Solen lyste och det såg lite vårlikt ut längs skogsvägen.


När jag gick förbi den gamla villan där ingen bott de senaste 30-40 åren,
då låg ett tunt lager rimfrost på stigen. 
Men ljuset, ser ni ljuset?
 Vårljuset!


Inne i vår villa var det endast någon plusgrad. Ute på havsfjärden
låg isen och kylde. Kallt var det. Men solen tittade fram mellan molntapparna....


Sedan vandrade jag vidare några km och såg ut över det öppna havet.
Kvarken var isfri! Endast vid strandkanten fanns is som sakta men
säkert knaprades sönder i nordanvinden.
I dag virvlar som sagt snöflingorna i luften och det känns låååångt till sommaren.
(Inte ens ankorna ville gå ut i dag... och då är det kört).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar