lördag 29 april 2017

På café med barndomsvännerna

I början av den här veckan hade vi tre barndomsvänner bestämt att
på torsdag då skulle vi vandra längs stadens strandpromenad. Vi skulle
njuta av vårsolen och solglittret från vattnet. Men se nej! Den här våren
ställde till det igen! Snö, kyla och den ständiga blåsten gjorde att den
promenaden måste vi hoppa över.
Men vi kunde ju gå på Café och njuta av inomhusvärmen!
Inte dåligt utbyte denna kyliga vår!


Mina två vänner valde gröna smoothien (sallad, persika och ingefära, om jag
inte minns fel) och svart kaffe med liten geisha (karamell).
Det såg hälsosamt ut det där om man tänker att vi gick till Fazer Café med
massor av goda tårtor och bakelser....


Jag däremot satsade på cappuccino med en bastant rågbrödssmörgås.


Allt medan vi smuttade på kaffe & drinkar och jag åt min smörgås så
avhandlade vi allt mellan himmel och jord. Precis som vi brukar.
Vi satt någon timme. Precis som vi brukar.
Vi kunde inte låta bli att konstatera att våra mammor garanterat hade
varit glada om de vetat om att vi ännu i denna dag har denna gemenskap.


Våra liv har delvis varit i otakt. A fick barn tidigt medan G och jag hade
småbarnsåldern senare i livet. Vi har alla gått igenom svåra sjukdomar och
olyckor. Vi har fått våra törnar och varit med om glädjeskutt. 
Men nu har vi kommit till den fas i livet
 när vi har möjlighet att umgås. Ja, precis umgås.
Så där otvunget som att sitta någon timme på café. 
Det är spännande att se livet igenom sina barndomsvänners ögon.
För egentligen behöver man inte förklara så mycket, vi vet
ju redan hurudana vi är. Och varför vi är som vi är.
Nästa gång vi träffas då blir det naturvandring,
 det har vi redan bestämt.
För visst måste väl både vår- och sommarvärme komma så småningom!

1 kommentar:

  1. Bara en massa trevligheter som behövs då och då . . .
    Trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera