tisdag 4 oktober 2016

Kanelbullens dag

Idag har vi firat Kanelbullens dag. 
Tänka sig, en bulle som fått en helt egen dag!


Jag hade ärende in till staden så då ville jag passa på att inhandla 
nygräddade kanelbullar. Väl hemma satte jag på kaffet och 
tänkte att en halv bulle kan jag väl klämma ner med lite kaffe.
Men bullen var så god att jag mumsade i mig den andra halvan också
innan någon annan kom på tanken att ta "min" halva....



Mina kanelbullar inhandlade jag hos Aroma i Vasa.
Mums! 
Vilken tur att kanelbullen hade sin dag just i dag!

1 kommentar:

  1. Oj vilka bamsiga kanelbullar du bakat, de är som en hel middag, hi hi . . .
    Jag har inte bakat och inte smakat, bara tittat när andra ätit . . .
    Vi har varit i Polen en vecka jag och Rolf, flög ner kvickt och lätt (tid knappt 1,5)
    Väl hemma - dagen efter till Norrahamar, barnvakt heldag åt bbb Leonard o Ofelia.
    Vi tog dem med på en fika till Taberg, 'café Rosetten' stora nybakta 'kanelisar' som doftade lång väg - som lockade in många att fika 'den dagen', mysigt värre.
    Den godaste bullen i Polen heter 'Ponczek', den slår alla bullar i världen, hi hi . . .
    När något är smaskit gott tar man gärna flera tuggor till . . .
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera