onsdag 19 oktober 2016

Höstlovsminnen

Här i våra trakter är det skolornas höstlov denna vecka, vissa skolor är
stängda i några dagar och andra hela veckan. Hur långt höstlov barnen har beror på 
i vilken kommun man bor. I vår kommun är barnen visst lediga i tre dagar.
Så idag, på höstlovets första dag, har jag gått runt och drömt mig bort till den tiden då vi
också hade höstlov här hos oss. När sonen var ledig från skolan brukade jag också ta
ledigt från jobbet (det är något år sedan). På höstlovet brukade vi ofta resa bort tillsammans.
 Sonen och jag brukade ta tåget till någon finskspråkig stad och så bodde
vi på hotell. Ibland satsade vi på badhotell, men för det mesta checkade vi in på
helt vanliga hotell, men vi beställde alltid rum med badkar! För vi älskade båda
att tappa upp ett varmt bad när vi höstfrusna  kom in på hotellrummet efter en hel dag
 i en ny stad. Våra dagsprogram bestod bl.a. av museibesök, en och annan djurpark 
eller upplevelsecenter har också stått på programmet och så brukade vi satsa på
 massor av god mat. Åh, vad jag längtar tillbaka till den tiden!


När det nu inte blev någon höstlovsresa detta år så fick det bli fönstertvätt istället. 
Visst har livet blivit tråkigare. Fönstertvätt....
Så - visst skulle det sitta fint med en resa just nu....!
Ett varmt hotellbad. God mat och dryck. Och nya intryck.
...... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar