torsdag 20 oktober 2016

En fårskock

Tänk att allt blir så mycket roligare när solen skiner!
Jo, visst har vi haft solsken idag och får jag välja kunde vi ha solsken
varje dag. Vill det regna - nåja lite regn behöver vi allt - då kan det regna nattetid.
(Med den lilla parentesen att det inte skall vara ishalka på morgonen....). 
Inte lite krav jag har, som ni märker. Jag kan ju önska, fast jag får ju inte bestämma....


På min kvällspromenad gick jag förbi en fårhage.
Jag fick riktigt kisa emot solen, för den var i nedåtgående och bländade
det värsta den kunde. Fåren betade i sin hage.


Jag knäppte en bild, jag knäppte två. Klick! Nu märkte fåren
att de blev plåtade och de började komma fram emot mig.

När jag gick vidare märkte jag att tre får hade smitit ut ur hagen.
När jag nu kom klampande smet det snabbt under el-stängslet in i hagen.
Fåren trodde säkert att jag kom med vatten och specialfoder. Men tyvärr
fåren måste ni vänta tills de rätta ägarna kommer med mat, säger jag.
Bää-hä-hä, ropade de efter mig! Ma-ha-haaat!


1 kommentar:

  1. Är det kusins får ? fina bilder . Du kan ju ropa om du märker jag gör något fel på FB jag har ju lärt mig själv allt så det tar en tid innan jag kan allt och när huvudet är i den här åldern så fungerar ju inte allt .kramen Nette

    SvaraRadera