söndag 26 juni 2016

Midsommardagen

Midsommardagen blev en dimmig dag här hos oss.
Och det var naturen som var dimmig, inte vi (bara så ni vet).
Det hade utlovats regn, men det blev inte speciellt mycket till regn.
Lite regndimma var det på eftermiddagen, men det räckte så väl.
 Dagen började tidigt hos oss. Jag tog tag i disken medan sambon
servade båtmotorn. Inga latmaskar som satt i solstolar denna midsommardag....


Vid middagstid tyckte sambon båtservicen var klar, så det var dags
för en provtur. Sagt och gjort, vi hoppade i båten
(jag hoppar inte i båtar, jag snarare kryper...) och åkte ut en sväng till svärmors villa.


Där blev det kaffe med dopp, så klart.
Jag utnämnde midsommardagen till de-goda-tårtornas-dag, för
efter en stund kom en av sambons systrar ut och hon hade 
den underbara chokladpajen med sig....


Vi bestämde oss för att det var en nyttig chokladpaj, eftersom
havtornsbären ju är så hälsosamma, och tog varsin stooor bit....


Efter kakfrossan tog vi båten hem till oss igen.
Nu hade dimmolnen börjar avge små ettriga regndroppar och
vi blev rätt våta innan vi kunde angöra vår brygga.
Vi åt lite restmat och så styrde vi kosan hem till landbacken igen,
vi har ju djur att se till. Ankorna tittade rätt förargat på mig när
jag släppte ut dom i trädgården efter massor av timmar instängda 
i ladugården....


På kvällen gick vi ut på långlänk ute på den dimmiga slätten,
men mera om den trolska vandringen en annan dag.
Ovan ett foto från en av granngårdarna. Det är så vackert med den
blommande rosenbusken och den gamla grinden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar