torsdag 26 juli 2012

Spegelblankt ute vid havet

Ikväll cyklade jag ut till vår villa, det blev tur och retur ca 30 km. Varje sommar
har sonen och jag cyklat ut till villan, men numera är sonen stor och har annat
för sig. Jag får cykla ensam. Sambon for nämligen i kväll per traktor (inkl.
schaktblad, eftersom han skulle schakta vägen). De sista 9 km går
längs en grusväg genom skogen. Det var fridfullt och skönt att 
cykla där alldeles ensam.


När jag kom ut till villan, föreslog sambon att vi skulle fara ut med
båten och hälsa på A vid hans villa (brudgummen, ni vet...). Det var 
en så vacker afton vid vår havsfjärd. Inomskärs var vattnet
alldeles spegelblankt....


Vi for genom Blyerhåle, en smal passage där man får se upp med 
stenar under vattnet....


..sambon fick lov att ro en bit....


.. och så var vi framme vid A;s villa. Ute i vattnet på en stor sten 
satt en måsunge och gottade sig i kvällssolen.


Vi kunde ju inte stanna länge, men vi hann beundra kakelugnen, som 
A monterat upp under sin semestervistelse ute vid villan. Så styrde vi
båten hemåt mot vår egen villa. Jag är ju ingen båtmänniska, närmast ett
kuttersmycke som försöker vara till så lite besvär som möjligt i båten...
Men njuta av en ljuvlig kväll, det kan jag!





Så var vi hemma vid den egna bryggan.  Då var det bara att försöka
kravla sig ur båten och hoppa upp på cykeln och trampa hemåt igen.


Jag önskar er alla blogg-läsare en skön week-end!!
Nu godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar