torsdag 5 juli 2012

Helsingfors, del 3, blommor m.m.

Vår tredje dag i Helsingfors började kl 8 med en god frukost på hotellet.
Det är så underbart med hotellfrukostar, det finns allt möjligt gott att välja på!
Sedan gick vi iväg till stadsträdgården (det var mitt önskemål) och jag kunde
beundra en hel del underbara växter, som olika pioner, rosor och liljor:





Jag var också en sväng in i vinterträdgården. Där blommade en del kaktusar.



Vi gick via Olympia-stadion. Där höll dom på med
att städa undan efter friidrotts-EM.



Det var hett i huvudstaden, runt 26 grader! Vi gick ännu en stund på staden,
checkade ut från hotellet och påbörjade vår hemresa med många minne rikare i bagaget.
Här ett minne från en parkbänk, tänkvärt i värmen (jag lämnar inte hunden i min varma bil):


Och inte att förglömma påfåglarna som vandrade fritt omkring i djurparken.


Och spårvagnarna som körde kors och tvärs igenom staden.


Tack för oss för denna gång, vi återvänder säkert till Helsingfors!

1 kommentar:

  1. Vilka fina blomster bilder!
    Önskar dig en trevlig sommar
    Lena i München

    SvaraRadera