tisdag 10 juli 2012

Smultron på ett fat

Smultron - det är sommar! Igår kväll när jag var ut på min kvällspromenad
plockade jag lite smultron i handen och tog hem. Åh, om det kunde finnas
doftdator, då skulle ni kunna känna den solvarma smultrondoften!
En doft av sommar!

När jag var liten brukade jag plocka massor av smultron. 
Jag och N-E tog varsin stor kopp och så cyklade vi till vårt smultronställe,
som låg längs en bäckfåra. Vi hade trampat upp gångar i sluttningen,
där vi kunde gå och plocka våra smultron.
Efteråt cyklade vi hem och så mosade vi ihop bären 
med lite socker och då fick vi äntligen mumsa i oss vårt godis!


Apropå dofter, en annan härlig sommardoft, är doften av schersmin. 
Sambons syster har en stor buske i sin trädgård,
hela gården doftar underbart!


Idag har vi tyvärr grått, mulet och regn... 
Det kanske blir en dag med näsan i en bok....

1 kommentar:

  1. Smultron o mjölk........... det barnigaste med sommaren! .... och såå vacker bild!
    ... men näsan i en bra bok är inte helt fel heller?!
    Kram
    /Ingemar

    SvaraRadera