lördag 9 juni 2018

När tiden rusar

Just nu känns det som om allting händer på samma gång!
Tiden verkligen rusar ifrån mig! Hjälp, jag vill ta det lite lugnare!
Okej, visst är det skoj när det händer massor av trevliga saker, men varför
allt på en gång? Nåja, sommaren fortsätter och arbetet tar aldrig slut.
Jag får väl helt enkelt följa med så länge jag bara kan....
För att ta det lugnare och för att inte berätta om allt roligt som
händer just nu kommer jag att visa några foton från den gamla gården
(där sambon är delägare) och där det finns den vildvuxna trädgården.



Trots allt ogräs så sprider syrenen dofter över hela det gamla igenväxta 
gårdstunet. Och ser ni där bakom syrenkvisten, där har sambon klättrat
uppför en stege för att kolla knipholken i den gamla tallen.
Han hittade tio ägg, tyvärr var äggen gamla och det blev nog inte till några
små fågelungar denna vår. Undrar vad som hänt med deras mamma...



Jag gick ner till de Vilda Blommornas Äng, som vi brukar slåtta  under juli månad.
Nu blommar försommarens blommor här och ett och annat grässtrå har
växt till sig rejält på höjden.


Inne i skogens skugga hittar jag en dubbel skogsstjärna.
 Allt är så vackert så här i början av juni.
Och allt är så stilla här ute.
Jag känner mig lugn.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar