söndag 22 september 2019

Lördagsvädret ingen höjdare

Ja, inte var det tänkt att denna blogg skulle bli den väderblogg som den varit
den senaste tiden, men tyvärr är det ju så att vädret bestämmer mycket av
våra aktiviteter. Är det soligt vill man vara ute och är det regn då 
är det inte lika kul att vara utomhus.
Och igår, lördag, då hade vi regnigt och grått väder hela dagen....



Jag tog med mig kameran ut på min promenad, men det blev inte värst
många foton tagna. Det duggregnade och efter en runda ute på slätten
var jag genomvåt. Kameran hade jag innanför jackan, så den hade klarat sig.
Hemma i trädgården droppade det från körsbärsträdet.
Dripp, dropp.


Regndroppar även i min rosenrabatt.


Det blev istället en dag inne med glada, lekfulla gäster.
Tänk så bra att ha sonens gamla leksaker nära till hands, när dom
lekfulla gästerna vill komma på besök! Vi tog oss en tur med min gamla
röda leksaksbil och de roliga kylskåpsmagneterna ut till alla djuren!
Det är spännande och skojigt att leka tillsammans med en livfull 4-åring,
så mycket skojigt vi hittade på. Hej och hå!
 Så nej, det blev inget varmt bastubad ute vid havet, vädret kändes
inte alltför lockande att åka ut till vårt sommarparadis.
Istället bjöd aftonen på en live-konsert med en
dansdrottning och en rocksångare med härliga musiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar