lördag 21 september 2019

Dags för omplantering på graven

Efter gårdagens frostnatt bestämde jag mig för att sommarblommorna
på mina föräldrars grav skulle bytas till mera kyltåliga växter.
Det var dags att plantera ut ljung.


Min vana trogen stödde jag en av de små blomsterhandlarna och köpte
några ljungplantor i olika färger. De vackra sommarbegoniorna hade slokat under
natten och såg så frostnupna ut, deras saga var helt enkelt all.


En vandring på kyrkogården är en vandring i historia där
 både sorg och glädje ryms med. Här dörren till boden där olika
trädgårdsredskap förvaras. Så vacker efter tidens framfart.



Jag gick runt och hälsade på gamla släktingar och så åkte jag vidare.
Jag kan inte låta bli att beundra denna plats av historia, av sammanlänkning
av generationer som skall komma med det som har passerat.
Det är viktigt att veta om det förflutna för att kunna ta sig an framtiden.


För framtiden är, precis som hemvägen, 
krokig men ändå framkomlig.
Ibland är det skönt att vara lite djupsinnig i vår ytliga värld....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar