tisdag 4 september 2018

Rönnbär och ekollon

I år är det inget rönnbärsår. Inte som förra hösten när alla rönnar, från
minsta buske till de största träden, dignade av röda rönnbärsklasar. Visst finns det
en och annan rönnbärsklase i år också, men inte alls speciellt mycket.
Igår kväll tog jag med mig hem några kvistar med rönnbär och
satte i en vas. I morse när jag kom in i köket lyste solen rakt
på vasen med rönnbären. Ett vackert "Godmorgon!" till mig, tänkte jag
och hämtade kameran. 



Rönnbären i alla ära.... men i år har vår ek fått ekollon. Och det är 
faktiskt första gången som vår ek har producerat dessa frukter! Ännu är nötterna
gröna och jag undrar om dom hinner mogna innan vintern kommer....


När jag skulle fota inne i eken lyste solen så vackert 
att jag fick massor av ljus in i kameralinsen.... 
det fick bli ett lite speciellt foto som jag också delar med er, det här:
 

Ja, bara så att alla skall veta 
att vi har en solig och vacker septemberdag i dag också!
Ha det gott alla som kikar in hos mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar