måndag 3 september 2018

September börjar med mera sommar!

Så skriver vi september och om det är någon som tror att nu kommer
hösten på allvar - då har ni fel! Fel, fel! För ännu klamrar sig sommaren
kvar och bjuder på varma sköna dagar med mera av allt!
Och det är ju bara att tacka och ta emot!


Söndagsmorgonen började ändå lite höstlik. Det var dimmigt och lite
mjölkvitt ute över havsfjärden. Men solen den lyckades skingra dimmolnen
och snart bjöds vi på en helt underbar solig och varm dag.


Efter en händelserik dag med både middagsbjudning, kafferep och loppisbesök
kände jag starkt för att kvällen behövde ägnas åt en långpromenad.
En långpromenad i den ljumma septemberkvällen.

 
Att hösten ändå finns där någonstans det märker man av att nu ståtar
de bruna tistlarna längs mina stigar. Men tro inte att allt är brunt
och förgånget, nej då!


Många av våra vilda blommor blommar ännu en gång!
Jag kom på att jag kunde plocka blommor i dikesrenen och när jag 
väl kom hem igen hade jag en vacker bukett av blommor som normalt
blommar kring midsommartid....


Det blev många olika sorter i min sommarbukett 
denna septemberkväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar