torsdag 15 februari 2018

Vissa dagar är skönare

Hela vintern har det varit gråmulet och trist. Men så idag - vinden rev tag
i molnen och föste iväg molntussarna med fart .... för att solen skulle få sin chans!
Och plötsligt kändes det vår i luften! Sol, flera plusgrader och 
de första småfåglar som livat kurtiserade i träden.


Tänk bara det att solen bländar! Att solen reflekterar i svart asfalt!
Nästan hela körbanan var blöt och glittrande!
Och tänk att jag log längs hela vägen där jag promenerade
 trots att vägen var våt och snömoddig... och jag hade motvind!


Ute på slätten var det som sagt blåsigt - men solen värmde skönt!
Och jag bara fortsatte att le...


Jag hade tänkt fota småfåglarna som kvittrade, men de gömde sig
uppe i träden och bland grenarna. Både kråkor och skator var också
mera livliga än på länge och den här stora skatan fick jag i alla fall på bild
innan den ystert skrikande flög vidare.


 En så skön torsdag! I går läste jag om att vintern skulle stanna i
ytterligare två månader.... och så fick vi en vårvinterdag!
(Nu är det mulet igen, men det skriver jag inom parentes.)
Helt klart är vissa dagar skönare än andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar