lördag 10 februari 2018

När det är olika nyanser av grått

Om solen inte lyser utan molnen flockas på himlen då är det
rätt mycket grått och vitt nu på vintern. Eller egentligen är det endast olika
nyanser av grått, för riktigt vitt blir det inte förrän solen lyser.
Häromdagen när vi var ute i skogen knäppte jag några foton.
Skogen är så vacker i vinterskrud, men särskilt färgrikt är det ju inte.
Ett foto med lite färg fick jag och det är när jag fotade fönsterrutan
på vår sommarvilla... och inte ens det blev särskilt färgstarkt.


Vackra iskristaller på en fönsterruta.
Här följer några fler färglösa foton från samma dag.

 





Det är härligt att vistas ute i skogen.
Luften är ren och klar. Lite kyligt, så att det kniper i näsan.
Och lite så att jag tycker att jag är riktigt rik
 som får bo i en så vacker del av världen!

1 kommentar: