onsdag 22 februari 2017

121 dagar kvar

I dag väntar vi på snöovädret som är på ingång. Denna vinter har det ju inte
snöat speciellt mycket, vi har nästan inte fått någon nederbörd alls. 
Nu när jag så smått börjar längta till våren - då är det tydligen dags.
 Dags för mera snö, lite i alla fall....
Jag kan inte låta bli att räkna dagarna till midsommar.
Och vet ni, det är inte så långt till sommarens höjdpunkt! Endast 121 dagar!




Bara för att känna på det som så småningom komma skall, så har jag plockat fram 
några midsommarfoton från de senaste åren. Jag liksom längtar lite....


I går var vi ut till vårt sommarparadis. Det var soligt med en kylig nordanvind.
Isen har täckt fjärdens vatten, men här nära stranden har vinden piskat upp
flödvatten. En räv hade tydligen kommit vandrande längs stranden på
jakt efter något ätbart.

 
 Jag gjorde upp eld i både villans och bastukammarens jötul:ar, efter någon
timme började det kännas aningen varmare där inne.
Då var det dags för oss att åka hemåt, karlarna hade lastat på ett
stort vedlass....


Nej, det är inte säsong för villaliv ännu.


Men snart!

1 kommentar:

  1. Så tröstrikt med nedräkning och vackra bilder! Speciellt idag när vinden biter i kinden! Härligt när du är så flitig med bloggpennan! ♥︎

    SvaraRadera