tisdag 19 januari 2016

Vinter med ett lätt snöfall

Redan i går bestämde jag mig för att i dag skulle jag gå ut för att
fotografera lite snö. Jag hade inbillat mig att det skulle bli en sådan
 där solig och strålande vit dag. Men icke!
Mulet och lätt snöfall....
Fast surt den som ger sig, ut gick jag och kameran
fick följa med mig!


Jag är så tacksam över vår vinter. Speciellt idag när kylan
inte är så hård. De senaste dagarnas minus 20 till 30 har varit i kyligaste
laget, men i dag har vi endast minus 13. Känns som en alldeles
perfekt vintertemperatur (det är ändå max, mellan 5-10 är optimalt).


Snön ligger vit och fluffig i skogen.
Den har lagt sig så prydligt på trädens grenar.
 Där vinden har kommit åt har den lätta snön virvlat bort.


Trots att det är mulet idag känner man att ljuset börjar återvända.
Dagarna blir längre och längre.....


Jag gick via postlådan för att hämta in dagens post.
Svängde in via svärmor och pratade bort någon minut innan 
jag kände på mig att det var dags att fylla på mera ved i vedpannan hemma....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar