onsdag 20 januari 2016

Lyckliga funderingar

Min lycka
skulle vara bra liten, 
om jag med ord kunde uttrycka,
hur stor den är.
-William Shakespeare-

I dag inleder jag inlägget med små kloka ord om lycka.
För det är ju precis det jag är. Jag är lycklig.
Jag kikar inte bakåt, jag kikar inte framåt (nåja, lite kanske...).
Jag lever mest i nuet och just nu har jag det så ofantligt bra.


Ute faller lätta snöflingor och här inne har jag det varmt&gott..
Jag har inget arbete som direkt flåsar mig i nacken, men jag
har ändå projekt på kommande.


Att planera kommande program är rätt trevligt.
 Komponera. Strukturera. Fundera. 
Men inte behöva stressa.


I dag är det en "Må bra"-dag. En sådan dag borde alla få ha ibland.
Alla dagar är ju inte bra dagar, livet består ju av både glädje och sorg.
Men att kunna njuta glädje, det är en ynnest.


I går kväll hade vi kusinträff från min mammas sida hemma hos oss.
I vinterkylan bjöd jag på rykande varm soppa och kaffe med tilltugg.
Vi är tre kusiner, men ack så sällan vi alla tre strålar samman.
Tack för de vackraste rosorna som jag fick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar