fredag 21 juli 2023

Sommarkvällar

 De senaste kvällarna har jag gått ut på härliga kvällspromenader. Det har varit behagligt varmt och solen har följt mig på mina vandringar längs slättens stigar. Lätta moln har ibland synts på himlen, men inga regnmoln över oss (fortfarande mycket torrt här).

En kväll fick jag sambon med mig, men för det mesta har jag vandrat ensam med min kamera. 







Fotona är från olika kvällar, det ser man inte minst på molnen. 


Den ena stigen är numera nästan igenväxt, så det gäller att ha långbyxor på sig...


 

Vissa kvällar vandrar jag förbi fårhagen.....


Vissa kvällar får några vilda blommor följa med mig hem. Andra kvällar plockar jag med mig blåbär eller hallon....

Dessa foton kommer jag säkert att plocka fram när de kulna vinterdagarna behagar infinna sig. Jag kommer att drömma mig bort till dessa härliga julikvällar när sommaren var som bäst. Och så kommer jag att tänkta att omväxling det är ändå det som är livets krydda!



Men framför allt kommer jag ändå att sakna de ljusa kvällarna och drömma mig bort till dagarna är solnedgången skedde precis innan jag skulle krypa till sängs....

Härliga sommar! Dig vill vi minnas!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar