torsdag 15 juni 2023

Doften av syren sveper över bygden dessa sköna junikvällar

Den här tiden på året är det nästan aldrig mörkt. Solen sänker sig bakom horisonten efter att ha varit uppe över 20 timmar per dygn. Efter någon timme kliver den upp igen, kring midsommar vill solen aldrig sova....

Och nu när sommarvärmen har kommit är våra kvällar som underbarast!

Igår kväll var jag ute en stund i solnedgången. Jag gick runt i trädgården och vattnade våra sommarblommor. Över hela gården svävade den ljuvliga doften av syren.... (Bilden ovan tog jag dock idag för en stund sedan.)

Den vita lavendeln, som sambon fått, fick lite vatten i skymningen....


På vägen ner mot växthuset gick jag förbi hundlokorna som nyligen slagit ut i blom. Det var lugnt ute i byn, jag hörde inget från stora vägen... Några småfåglar kvittrade lite försynt i björkarna kring huset.


.Inte ett moln på himlen. Det var ännu sommarvarmt - men tyvärr har myggen vaknat till sitt korta liv.... Lite myggsurr och där bet en sig fast i mitt ben... 

Sommarkvällar är ändå det finaste som finns!


1 kommentar:

  1. Ja tyvärr har vi myggen . hoppas holmen är en fristad det brukar den vara . Ha det bra , Nette

    SvaraRadera