onsdag 15 juni 2022

Hej alla, jag har semester!

 Huupps! Nu blev det ett så långt uppehåll här på bloggen att många säkert börjar undra vad som hänt.... Det är så att jag tagit lite semester... med lite kort varsel, jo jag vet..... För är man friherrinna så är man. Alla har väl rätt till lite semester, tänker jag....

Kameran hänger med mig nästan varje dag, precis som vanligt, men jag har inte öppnat datorn speciellt ofta de senaste veckorna. Här har jag suttit och bloggat av pur glädje nästan dagligen i flera års tid - och så blir det plötsligt lite semester... Jojo!  Just den tiden på året när naturen är som vackrast! Tror bestämt att det blir massor av försommarbilder framåt höstkanten när dagarna krymper i båda ändarna. Annat är det just nu i sköna juni när det är ljust dygnet runt (solen är uppe 20 timmar och 18 minuter här på våra breddgrader just idag).

Så här i försommartid är det allra skönaste att gå ut på en kvällspromenad. Ikväll gick jag ute på slätten och ett stort knippe med solögon fick följa med mig hem. Där ute brummade grannens/eko-bondens traktor när han bärgade hö - och det doftade ljuvligt av nyslaget gröngräs där jag gick i kvällssolen....mmmm....

Rönnarna har också börjat blomma och himlen var nästan helt blå denna kväll!

Väl hemma igen fotade jag årets sista tulpan i min trädgård. Allt har sin tid, även tulpanlökarna.

Nu fortsätter min semester och jag återkommer när jag semestrat klart.... Så snälla ni: njut av försommaren ni också!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar