tisdag 11 december 2018

Ack en så mörk dag!

Just nu är vi inne i årets mörkaste period.
Skulle solen ha gått upp idag skulle den ha gjort sig gällande kl 10,
men idag var det ingen sol som lyste upp dagen utan det var ett mörkt
lock av moln som låg över vår del av världen. Ibland föll en regndroppe
och fram emot kvällen, vid 15-snåret, blev det till något som liknade våt snö.
Nu i mitten av december är det kväll redan före kl 15, då egentligen solen
skulle ha gått ned om vi hade sett minsta stråle.... Så egentligen, om jag tänker efter,
 kändes det som afton precis hela dagen idag. Så mörkt och tråkigt väder hade vi.
Jag var in till staden mitt på dagen. Och vet ni vad som gällde då, 
jo grått, grått och grått..... Det var grått och slaskigt där med....
Vi vill ju ha vit snö! Krispig vit snö! 
Så där lagomt kyligt så att snön inte smälter!
Kall snö som lyser upp hela dagen!


Jag måste stanna och fota lite vitt utanför en blomsteraffär.
Julrosor är så vackra och dom trivs utomhus dessa dagar när vi
har lite plusgrader. Lite gladare blir man ju av dessa härliga blommor!



 Vid blomsteraffären fanns så mycket trevligt, vackra dörrkransar och
vackra stora kottar och gröna cypresser och....
En hyacint fick följa med mig hem.
Något att glädjas åt måste man ju unna sig i detta mörker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar