tisdag 4 november 2014

Regnigt i november

De senaste dagarna har vi mest haft regn.
Grått. Disigt. Regnigt. Mörkt. 
Inget höjdarväder.
För en stund sedan gick jag en sväng ut mot åkrarna.
Jag blev dyblöt  
Det sägs ju att det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.
Det håller jag inte med om. Lite småsur på vädret har man
väl rätt att vara.  


Så idag får det bli en inomhusdag. En planeringsdag helt
enkelt. Perfekt! Planering för mig betyder en hel del telefonsamtal
och nätkontakter. Planering upptar rätt mycket av min tid just nu
(jag har nämligen ett större jobb på gång)


Det där med planering verkar ju ändå inte vara ankornas starka sida.
Hittar de en vattenpöl så stortrivs de. Nu finns det ju vattenpölar
lite varstans, så de är överlyckliga.
Smutsiga och lyckliga.


För att ni skall förstå hur mycket det regnat det senaste dygnet
tog jag ett foto av vägen jag vandrade längs. En vattensjuk
väg som blir ännu mer gropig av de bilar som kör längs vägen.
Så är det att bo på landet i november...

3 kommentarer:

  1. Jag tycker nog man måste få klaga på vädret. När det är fuktigt i luften och lerigt och dant på vägarna, känns det inte särskilt lockande att ge sig ut.

    SvaraRadera
  2. Ja vädret kan vi ju inte rå över, så jag försöker att inte lägga energi just på det.
    Här snöar det idag, va lite slirigt och dant när vi var på affärn nyss.
    Bara ett förspel på allt vinter som kommer.

    Tjingelingen från Rantamor, du var bor dina ankor på vintern ???

    SvaraRadera
  3. Även om regnet öser ner så är dna bilder fantastiskt fina. :)

    Ta hand om dig!♥

    Kram Charlie

    SvaraRadera