torsdag 17 oktober 2013

T som i torsdag och tandläkarbesök

I dag är det en T-dag.
T som i torsdag och tandläkarbesök. 
T som i tvätt och tråkigt väder.
Nä, T låter inte trevligt....


I dag är det mulet och man pratar om snö i väderleksrapporten.
I natt hörde jag hur regnet smattrade mot taket, i morse hade vi minusgrader.
Det är nu det börjar. Det hösttråkiga, med hala vägar och gråmulen natur.
Nu har vi bara att se fram emot kortare dagar. Vintermörkret  är
är i antågande.... 


Månne jag är på dåligt humör för att jag skall
till tandläkaren idag? 

6 kommentarer:

  1. det är vitt på marken här...

    SvaraRadera
  2. Här hos mig har vi alldeles vitt på marken,
    och snön ligger vit på taken, men ännu är inte tomten vaken...
    tackålov...
    fast det redan börjar visas tomtar i reklamen i affärer...

    Hoppas tandläkarbesöket går bra.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. här har vi inget snö täcke än..vill inte ha ännu heller då korna är i hagen ännu. Men i Vörå o Petalax har det snöat...tur att man är i mitten.. hahha,, hoppas att tandläkarn är snäll...

    SvaraRadera
  4. Inte dåligt humör...bara på lite T-humör...och vem blir inte lite ledsen när man vet att det kostar skjortan att bara glänta på dörren till tandläkaren...??!!
    Å vädret, jag det är som det är...regnar här, men rätt många plusgrader, än...så någon snö (hoppas jag) blir det nog inte...
    Å du...jag rensar med försiktighet...disken är inte riktigt full än...
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Vitt var det här också ,tandläkarbesök bord jag hinna med också ,kram nette

    SvaraRadera
  6. Jag var till tandläkaren i går och det gick så bra så. Tror att hon såg mig som en förstklassare som behövde få lite god feedback. Kan tänka mig att det gick bra även för dig i dag. Det är ju inte precis något man längtar efter.
    Ha det så gott.

    SvaraRadera