onsdag 18 juli 2012

Jordgubbar och rallarrosor

Ikväll skall jag lägga in jordgubbar i frysen. Det gäller att bevara
lite av sommarens godsaker. Årets jordgubbar är jättesöta och goda!


Kan ni tänka er, ända sedan i måndags har vi haft soligt och fint väder.
Inte så varmt kanske, men sådär lämpligt (pluss eller minus 20 grader). Jag tycker 
det är så skönt att komma hem från jobbet på kvällen, när det är fint sommarväder!

Igår kväll efter en stund i potatislandet, gick jag ut på min kvällsrunda.
Vi har två tranor som "betar" i en hage inte långt från oss. Men fåglarna
är så observanta, att när jag kommer nära med min kamera så flyger dom iväg.
Dom trumpetar högt och ljudligt "Inga bilder, tack"!
Så jag får snällt fota blommor istället.

Duntrav eller rallarrosen (det låter ju mycket vackrare) blommar
just nu överallt. Vackra är dom när dom blommar, men inte så roliga
när fröna skall spridas för vinden. 




På stigen jag gick längs, har det tidigare i sommar varit en hel del 
vattenpölar, men nu efter några dagars sol och vind har pölarna torkat upp
och kvar blir det ett vackert lermönster.


Naturen är bra härlig!

1 kommentar:

  1. Mmm, jordgubbar är så gott och jag håller med dig, i år är de sötare och godare än någonsin. :)

    Så många fina sommarbilder du bjuder på. Rena ögongodiset. Tack för att du delar med dig. :)

    Också ett stort tack för din fina kommentar på min blogg. Vad glad jag blev att du tog dig tid att lämna ett avtryck. Dessutom hittade ju hit tack vare den kommentaren. :)

    Sköt om dig och ha en fin sommarkväll!

    Kram Lotta

    SvaraRadera