fredag 14 juli 2023

Julidagar som kommer och går

 Soliga och varma julidagar lunkar förbi. Det är morgon och sedan blir det kväll. '

Sommaren rusar förbi utan att något särskilt händer här hos mig. Men vackert så. Jag hänger med och tänker att just nu är det som bäst! Nu är det den bästa tiden! Sommartiden!

Just nu är det för det mesta blå himmel och nästan ingen vind ute på slätten....

Det är  timotej och prästkragarna på de vilda ängarna....


Och det är jag som vandrar längs torra grusvägar och njuter av både röd- och vitklövern som blommar längs vägkanten...

Jag tänker att visst är det vackert med alla de vilda blommorna som växer i dikeskanten, älggräset och borsttistlarna.....


Och så dessa ljuvliga kvällar då jag sitter ute så länge solen är uppe och när den så sänker sig är det ännu varmt därute...


Och så går ännu en julidag över till en ny dag. Och jag sover tungt till nästa morgon - och så kikar solen åter fram emellan molnen...

Dagarna går. Månaderna går. Åren går. 

Och varje år i juli blommar min mammas gamla blommor i hennes trädgård...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar