onsdag 6 februari 2019

En blå vit dag med hämtpizza

Denna samernas nationaldag den 6 februari har bjudit på
ett vackert vinterväder. Åtminstone tittade solen fram runt middagstid,
kölden mattades av och vi hade endast runt minus 10 grader.
När jag gick där ute på slätten tyckte jag att solen värmde och
det kändes så skönt med den bländande solen och den vita snön.


Hela landskapet var vitt och när solen tittade fram bildades så vackra
blå skuggor. Jag tänkte på vår finländska flagga. Vit och blå.
Vår flagga som är precis som en vacker vinterdag!



Den stora tallen ute på slätten färgades blå på snötäcket.
(Ja, och så är det jag som syns som en liten skugga där nere.)



Istället för att bjuda hem sonen på kvällsmat kläckte jag den finfina
idén att åka till Kotipizza och beställa pizzor. Det fick bli en pizza i M storlek 
och en pizza L. Sambon och jag åkte hem till sonen med de rykande heta pizzorna
 och så högg vi in och lät oss väl smaka. Det var evigheter sedan jag åt
en icke-hemmagjord pizza och jag tyckte det smakade såå gott.
Visst är det lyckat med lite omväxling ibland!
(Och så lämna några bitar över som sonen kunde lägga in i kylskåpet
till sena kvällen.... jag är då alldeles propp mätt och har nog ätit 
mitt för denna dag....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar