onsdag 11 april 2018

Skare

De två senaste morgnarna har jag gått ut på promenad på skaren.
Vi har ännu ca 30 cm snö ute på slätten och eftersom vi fick regn häromdagen
och nu har haft riktigt kalla nätter har det bildats en hård och fin skare.


Nu kan man gå överallt, åtminstone tidiga morgnar. 
Dagtid blir skaren sämre eftersom solen värmer och snön smälter,
men tidiga morgnar då är det perfekt att vandra över åkrar man aldrig 
tidigare vandrat över..... Så spännande att se omgivningen
från en helt annan vinkel!


I går kväll var jag också ute med kameran, men då tvingades jag
gå på klottiga vägar.... men vad gör man inte för en vacker solnedgång.


Under den halvtimmen jag var ute såg jag minst fem flygplan som släppte
ut "ånga" högt där uppe. Vissa flygplan styrde norrut och vissa skulle mot söder....




Hemma brann den nedåtgående solen i uthusfönstret.
Nästan så det såg ut som om det var eldsvåda inne i huset, men nejdå
det var bara solens sista strålar!


Men morgnarna ute på skaren dom är som bäst just nu!
Härliga solskensmorgnar!
Det får vara skare någon dag till, sedan kan den smälta helt....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar