fredag 6 april 2018

Första fredagen i april

Så här första veckan i april kramar jag ut det sista av påsken.
Nu är det dags för påskpyntet att hitta tillbaka till lådan med påsksaker,
alla gula påskkycklingar och barnpysslade påskhäxor har 
helt enkelt gjort sitt för det här året. 
Det känns skönt att plocka bort det påskgula.... det räcker utmärkt
väl med gula bananer i det gamla keramikfatet.
Ja, och så de gula påskliljorna som troget blommar vidare,
dom får gärna blomma ända tills våren verkligen vill visa sig!



Just nu vräker blötsnö ner där ute. Det är någon plusgrad, så snön
som faller är riktigt blöt och slaskig.
Aprilväder. 
Ännu ligger massor av gammal snö kvar och det krävs garanterat många
dagar av både värme och regn för att årets snötäcke skall ge med sig.



Suck! (En riktigt djup suck...)
Och jag som köpte fröpåsar igår och var på verkligt vårhumör!
Idag är jag nedtagen på jorden igen. 
Mera vinter, liksom.



Det får bli en innedag idag.
Jag får pyssla om mina inomhusblommor.
Och så får jag drömma om snödroppar och blå krokus...
och en och annan bofink och några trumpetande tranor....
Det är livet i april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar