onsdag 4 april 2018

Lill-Babs och Järvsö

Jag har många gånger tänkt blogga om den svenska sångerskan
Lill-Babs, hon som också gästat oss i Svenskfinland ett otal gånger.
Lill-Babs sångarkarriär sträckte sig över 60 år, och bara det är
en otrolig bedrift när man betänker hur mycket "slit och släng" det
är i den branschen. Att hon stod pall i alla dessa år beror förstås på att
hon hade Det, det såg man i gårdagskvällens specialprogram som
sändes i Svt. Hon hörde kanske inte till mina favoriter, men hon
var ett proffs och en hårt arbetande yrkeskvinna.
På tisdagen besegrade cancern även denna sångerska.
Lill-Babs blev 80 år gammal.



År 2015 åkte vi förbi Järvsö i det vackra Hälsingland.
Naturligtvis ville vi se hennes café och kanske skaka hand med henne.
Tyvärr kom vi farm alltför sent på kvällen och både café och affär höll 
på att stänga, men vi kunde gå runt på gårdstunet och inne i husen.
Jag fotade inte mycket, men en dag som denna känns det som att 
jag vill hedra en speciell sångerska och artist med de två foton 
som finns i mitt arkiv från Järvsö.
 

1 kommentar:

  1. Det känns vemodigt att en så levnadsglad person helt plötsligt är borta
    och Järvsö har länge funnits på min önskelista av sevärdheter.

    SvaraRadera