måndag 26 september 2016

Lilla rödhaken

Häromdagen fick jag ögonkontakt med den lilla rödhaken
utanför vårt fönster. Den lilla fågeln satt på stengärdsgården en liten
stund. Den tittade in igenom fönstret och såg ut att undra vad
jag höll på med. Kanske bakade jag en kaka, jag minns inte, men kameran
hade jag nära till hands så jag knäppte två foton igenom fönsterglaset.


Undrar vad den lilla pippin tänkte. Undrar vad den tycker om oss
stora jättar som inte kan flyga.... Undrar om den tyckte att jag var snygg
i håret eller något... Fast det lär jag aldrig få veta.


Jag tyckte rödhaken var vacker,
 att den hade vackra ögon och smala ben.
Det var ett magiskt ögonblick just när vi fick ögonkontaken. 
Så flög den iväg och det magiska var över.

1 kommentar:

  1. Jag har en som sitter här utanför fönstret också och tittar på mig på samma sätt .En kväll var det nästan mörkt då den kom och pratade ,kramen Nette

    SvaraRadera