torsdag 29 september 2016

Dagens lunch är serverad

I alla år som jag jobbat utanför hemmet har det varit en självklarhet
att äta dagens lunch på en lunchrestaurang antingen i företaget eller ute på sta´n. 
Numera "jobbar" jag ju hemifrån och det är verkligen sällan jag äter 
restaurangmat. Därför är det riktigt speciellt när man inte behöver
ställa sig själv framför spisens grytor och kastruller
utan får sätta sig till bords och konstatera att maten är klar!


Igår bjöd våra grannar oss på dagens lunch på Vallonia.


Maten kunde man själv hämta från bufféborden och det blev en salladstallrik
till förrätt och schnitzel med gräddig tomatsås till huvudrätt. Lunchen 
avrundade vi med en skvätt kaffe. Allt smakade förträffligt och förstås
åt jag alldeles för mycket... Det var så perfekt denna regniga dag att sitta
 och äta gott och prata Rom-resa och annat skoj.
Extra allt slank bara ner, si så där!
 Gratzie, säger jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar