torsdag 8 september 2016

Hösten är röd

Idag börjar jag med att konstatera att hösten är röd.
I flera veckor har jag plockat in mängder av röda tomater från
vårt lilla växthus. Just nu levererar de få plantorna så mycket tomater
att vi inte ens orkar äta upp allt vi får. 
Det är ändå så underbart att varje kväll kliva in i det varma
växthuset och plocka åt sig till kvällsmaten. Vilken lyx! 
I år har vi bara röda tomater. Både röda bifftomater och vanliga röda.



I dagens skörd ingår också två röda paprikor. 
Och det bästa av allt är att det ännu finns
paprika kvar som jag kan plocka in en annan dag!


Jag kan berätta att årets paprikor smakar förträffligt! 
Egenodlade och garanterat giftfria.
Det kan inte bli bättre! 
Om det mot förmodan skulle bli nattfrost någon natt så kan jag avslöja
att jag brukar täcka mina tomater och min paprikaplanta inne i växthuset. 
Jag kan förtydliga för er som åker förbi här hos oss: det är inte spöken i växthuset....!


Och apropå det här med höstens röda färg, här bjuder jag på en selfie.
Här står jag vid uthusväggen i kvällssolen och får lite extra långa ben.
Ha det gott i höstglöden!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar