fredag 26 februari 2016

Datorputs

Nu har jag fått hjälp med att putsa min dator och dessutom har vi uppgraderat
till nyaste Windows-versionen. I två kvällar har Markus, en av våra snälla grannar,
hjälpt mig med lite datafrågor. För mig är det så att datorn den skall bara
fungera utan krångel. Lite som med bilen, den skall bara tankas och köras, resten vill 
jag inte befatta mig med. Min dator alltså, nu har jag lärt mig massor igen
och dessutom fått fiffiga uppgraderingar. Jag har dessutom fått 
hjälp med att ta bort alla onödig marknadsföringssidor som poppar upp
i olika sammanhang. Reklam är jag inte intresserad av.


Som sagt, datorn skall fungera utan onödigt trubbel. 
I dag är det extra spännande att jobba med olika saker. Datorn fungerar lite
annorlunda och jag försöker läsa mig fram till vilka knappar jag skall trycka på.
Men allt verkar fungera till min fulla belåtenhet. Än så länge är jag nöjd!
 

I samma veva fick jag putsning av min padda, så nu fungerar
den som klockan igen! Vilken tur att det finns datasnillen att tillgå!
 

Dagens foton knäppte jag under gårdagen. För nu har vintern kommit tillbaka
med flera minusgrader. Men solen den värmer och smälter snön på taken.
Som här vid min hemgård när en vacker isblomma bildades
i takdroppet.

1 kommentar:

  1. Så vacker isblomma.Jag har ju helpdesken hemma jag .Trevlig helg ,nette

    SvaraRadera