fredag 22 oktober 2021

Fiskebåtar i gråvädret

 Oktoberdagarna rullar på och det är mycket gråmulet. Gråmulet med regn just idag. Ett riktigt "blähää"-väder. Inte speciellt uppmuntrande. Det är nära nollstrecket - men inte riktigt nere på strecket ändå.

Igår åkte jag ut till fiskaffären vid Replotbron för att inhandla lite fiskröra. Dessutom gick jag en sväng med kameran längs bryggan med fiskebåtarna. Det såg ut som om alla båtarna låg inne i hamn, det var sen eftermiddag. 


Efter förmiddagens regndis var det uppehållsväder på eftermiddagen. Men det kändes fortfarande som om molnen skulle nå marken. Så mycket mörkare än en vanlig dag.


Men oj så skönt det var att få åka ut en sväng! Det behövs ju inte så mycket för att muntra upp sig själv  gråmulna dagar som dessa! Våra ankor älskar regndagar med stora vattenpölar - jag är definitivt av en annan åsikt. Nä, nu tror jag att jag behöver en chokladbit och lite kaffe....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar