torsdag 8 oktober 2020

Jag kollar på svanar som äter kvällsmål på våra åkrar

 I flera veckor har en skock svanar kommit till våra åkrar ute på slätten för att äta både morgonmål, lunch och kvällsmål.

 I kväll gick jag ut för att knäppa några foton. Kvällen var varm, men mörka moln drev in från söder...

Solen kikade fram och molnen blev mörkare för var steg jag tog... Svanarna ute på åkern hade upptäckt mig och alla var på sin vakt.

Jag knallade närmare och några svanar sökte nu skydd av varnadra.




I flocken fanns tydligen både sommarens ungar och deras föräldrar. När svanarna hade bestämt sig för att jag inte var farlig fortsatte de äta sitt kvällsmål.

Och jag bestämde mig för att vända hemåt. Molnen hopade sig, det blev mörkare ...


Jag var nästan hemma när regnet kom. Stora droppar. Jag skyndade på stegen och när jag öppnade ytterdörren behagade regnet ösa ner.... men det blev endast en skur, tack och lov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar