tisdag 31 december 2019

Sista dagen på 2010-talet

Idag är det nyårsafton.
Det är den sista dagen för år 2019 och samtidigt är det
de sista timmarna för 2010-talet. 
I morgon är vi inne i ett nytt decennium.


Kring nyårshelger brukar det bli både tillbakablickar och framtidsönskningar.
Man tar farväl av det som varit och man hälsar något nytt välkommen.
2010-talet blev ett händelserikt decennium för mig personligen, fattas bara annat!
För varje decennium som går lär man sig något nytt av livet,
 man ändras, man omformas. Men ändå så är man ju den samma. 
Så tänker jag.


Jag är inte den som ser bakåt för att hitta fel och brister. Istället ser jag bakåt
för att lära och förstå. Jag ser alltid fram emot morgondagen. 
Med åren har jag blivit bättre förberedd för att ta mig in i det som
 kallas framtiden.
Därför att jag idag vet var jag står.
Jag vet vad som är viktigt. 
Det viktigaste.


I ett tidsperspektiv är det är viktigt att kunna sin historia 
och att lära sig sin samtid,
allt för att ge sig i kast med det som kallas morgondagen.
Så idag säger jag "hej då" till 2010-talet. 
Som vanligt firar vi in det nya året tillsammans med vänner.
Det känns tryggt med traditioner som varar 
från år till år.... 

Gott Nytt år 2020 till er alla!

1 kommentar: